Στην Ελλάδα, υπάρχουν διάφορα σημεία που θα πρέπει να προσέξει ο
αγοραστής ενός νέου αυτοκινήτου προκειμένου να μην πληρώνει
υπέρογκους φόρους. Για παράδειγμα, τα μοντέλα που
κινούνται από κινητήρα περίπου 2.000 κυβικών και άνω, εκτός των
τελών κυκλοφορίας, επιβαρύνονται και με τον φόρο
πολυτελείας. Θεωρείται δηλαδή, ότι τα
συγκεκριμένα αυτοκίνητα είναι κάτι περισσότερο από απλό μέσο
μεταφοράς, συνεπώς το κράτος ζητά επιπλέον χρήματα σε ετήσια βάση
από τους ιδιοκτήτες τους.
Εδώ να σημειωθεί ότι το μοναδικό κριτήριο για
να επιβαρυνθεί ένα καινούργιο αυτοκίνητο με τον φόρο πολυτελούς
διαβίωσης, είναι η χωρητικότητα του κινητήρα του. Άρα, σε υποθετικό
σενάριο, ένα αυτοκίνητο των 23.000 € με κινητήρα 2.0
λίτρων θα πληρώνει φόρο πολυτελείας, ενώ ένα αντίστοιχο
των 50.000 €, αλλά με κινητήρα 1.8 lt, βρίσκεται
έξω από το φορολογικό στόχαστρο. Υπάρχει τρόπος να γλιτώσει κανείς
τον φόρο πολυτελείας; Κι αν ναι, ποιος είναι
αυτός; Η απάντηση είναι πολύ απλή.
Πώς γλιτώνεις τον φόρο
πολυτελείας στα αυτοκίνητα;
Οι δύο μοναδικοί τρόποι για να μην πληρώσει κανείς τα τέλη
κυκλοφορίας, είναι είτε να επιλέξει ένα αυτοκίνητο με
κινητήρα κάτω των 2.0 λίτρων, είτε να στραφεί στην αγορά
μεταχειρισμένων και να διαλέξει ένα μοντέλο με ηλικία άνω
των 10 ετών. Μετά τη δεκαετία, τα αυτοκίνητα παύουν να
επιβαρύνονται με φόρο πολυτελείας, ακόμη κι αν έχουν κινητήρα 5.000
κυβικών. Οπότε, υπάρχουν δύο προφανείς τρόποι αποφυγής του φόρου
πολυτελείας, για όσους δεν θέλουν να πληρώνουν ένα τόσο
μεγάλο ποσό κάθε χρόνο.
Επίσης, για τους πολύτεκνους, ο φόρος
πολυτελείας δεν επιβάλλεται αν το όχημα διαθέτει από 6
θέσεις και πάνω (και αυτό να είναι δηλωμένο στην άδεια
κυκλοφορίας). Από εκεί και ύστερα, δεν υπάρχει κανένα άλλο
«παράθυρο» για να αποφύγει κανείς τον φόρο
πολυτελείας.
Τα εταιρικά αυτοκίνητα
γλιτώνουν τον φόρο πολυτελείας;
Είναι αλήθεια ότι παλαιότερα τα εταιρικά
αυτοκίνητα απαλλάσσονταν από τον φόρο πολυτελείας. Για την
ακρίβεια, σε μια εταιρεία με πολλά επιβατικά αυτοκίνητα υωηλού
κυβισμού, φόρο πλήρωνε μόνο εκείνο με τον υψηλότερο
κυβισμό, και τα μικρότερα απαλλάσσονταν. Ωστόσο, μετά την
τελευταία αναθεώρηση της νομοθεσίας γύρω από τη χρήση εταιρικών,
καταργήθηκε το συγκεκριμένο προνόμιο. Ο εργαζόμενος ή το στέλεχος
εταιρείας που απολαμβάνει τη χρήση ενός εταιρικού αυτοκινήτου
επιβαρύνεται με τον φόρο πολυτελείας που αναλογεί
σε αυτό, ακριβώς όπως θα συνέβαινε και αν το είχε αγοράσει ή
μισθώσει ο ίδιος ως ιδιώτης.